Att kyssa ett djur är som att slicka på marken, smakfullt.

05 maj 2015

Vila i frid mamma

Min mamma har varit sjuk i lungcancer länge. Hon har kämpat i flera månader. Hon gick ner till 30kg, hon varken åt eller drack. 
Hon somnade in bredvid mig den 1 maj. 
Min undebara mamma finns inte kvar längre. Mitt hjärta är i tusen bitar. 
Hon hade extremt ont de senaste veckorna, hon sa flera gånger att hon ville dö. Hon hade så ont, ingen medicin hjälpte. 
Mina två bröder var här när mamma somnade in, så hon fick sin sista önskan uppfylld. 
Jag och min lillebror Marcus var här, hon säger till Marcus: Jag ser ljuset. 
Vi tror att det är dags. Men det är precis som att hon väntar på min storebror Christofer. När Christofer är här, då somnar hon in.
Hon väntade på min bror för att somna in. 
Det var skönt att alla syskonen var här, det gör det lite lättare.
Skjutsköterskan var här och gav henne en massa morfin så hon somnade in fridfullt. 

1 kommentar: