Att kyssa ett djur är som att slicka på marken, smakfullt.

27 februari 2012

Kaffe hatar mig

När jag bodde på Gran Canaria jobbade jag på ett kontor ett tag. Jag blev efter ett par incidenter portad från kaffemaskinen. En dag bestämde jag mig för att göra kaffet lite starkare än vanligt. Jag la in ett 250grams paket i kaffebryggaren. Efter ett tag hör jag en smäll, springer till kaffebryggaren och ser att allt pulver flyger ur maskinen. Det blöta pulvret hamnar på väggar, tak och hela bordet. Ingen lyckad bryggning.
En annan dag stod jag och Jossan och skulle ta kaffe. En idiot hade ställt en stol bakom mig, så jag tappade hela min kopp på Jossan. Hon hade vita kläder den dagen, kaffet hamnade även på väggen ännu en gång och över hela golvet. Jag börjar att skratta och hela kontoret kollar på mig. Min chef kommer ner och säger: Inte igen, Amanda! Ska du ha kaffe, så säg till mig så ger jag dig en kopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar