Att kyssa ett djur är som att slicka på marken, smakfullt.

19 januari 2010

Skolan

Första skoldagen idag, det gick bra. Jag blev klassens kursombud. Efter skolan drog jag till Indiska på Nova, på bussen frågade busschauffören vad jag hade för vapen. Han pekade på min påse. Jag hade handlat en lykta med en pinne på som man sätter i krukor. Jag blev nervös och sa: det är en sån man har i krukor. Sen råkade jag slå till en man med pinnen. Pinsamt! Jag drog till Indiska, de hade gjort något fel med mitt kort. De hade satt in pengar på det. Eftersom jag var så ärlig och gav tiilbaka pengarna, fick jag välja något i butiken. Jag hittade en jättefin tunika. Jag jobbade även idag, jag har blivit bra vän med mina nya arbetskamrater. I februari börjar jag mitt andra jobb, jag ska vara vattengympaledare för folk med olika handikapp i Malmö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar